Wednesday, June 23, 2010

The Good Old Days ♥ Season 1 ♥


CAUTION : Pada sape2 yg rase dier x selera ngan citer ni, baik berenti je awal2, jgn paksa2 diri...kang termuntah depan lappy, sapo nk tlg lapkan :D


Sedar x sedar, dah 6 taon berlalu sejak 1st time aku menjejakkan kaki ke alam universitas...Mcm x caye aku dah abeskan degree...rase cam baru semalam aku lari kejar2 ngan kwn2 skola rendah...

Bagi aku, aku x byk berubah sgt...tp biler pikir2 balik, aku mmg da berubah la! Bak kata mak aku, dier takut sgt aku membesar jadik org naive yg senang kena tipu/buli. It's ok mum, it turned out dat budak ni dah jadik kaki prank skang mak ^^,

Ye la siyes ckp, aku mase skola dl mmgla sgt naive (lembap lak tu)...salu la kena tipu free2, nak2 lagi ngan kembar aku si bawang merah tu..tp dier sorg je leh buli aku sbb dier akan jage aku baekkk punyer..kire dier tu heroine aku la :D

mak, orang kena buli......waaaaaaaa!!!!


Agak2 cam da besar sket, dah xtau rase malu, lam darjah 2-3 (x berape nk hengat), kitorg 2 org penah gaduh ngan dak2 lelaki sampai nanges dak tu dibuatnyer...sebabnyer, kitorg memang berpegang teguh ngan pesanan abah yg berbunyik lebih kurang cenggini :

"my dear daughters (oppsss, bapak aku x ckp omputih la) Akak, Ain...macammane skalipun, adik beradik kena bersatu, baru org x boleh kacau. Jangan sampai bergaduh adik beradik" ha, lebey kurang camtula pesanan my daddy cool..x dapat pulak aku nk kenalpasti ayt beliau yg sebenar memandangkan aku ni manusia biasa lagi pelupa dan bukannye cyborg keluaran kilang Aminah Hassan. Rasenyer tu lah kot yg aku nk citer sal skolah rendah, yg len aku nk simpan sorang2...

Owh, one more thing, mase aku skola rendah, aku da mule terjebak dan berkecimpung ngan dunia perniagaan..mak aku la ni, soh kitorg (aku ngan ain) jual kuih. dah macam siti nurhaliza lak aku rase...dapatlah upah singgit sorang..mmg lumayan giler la rasenyer mase tu...tp yg bangangnyer kitorg gunakan dwet singgit (syilling dulu2 yg kaler kuning tu) tu wat tepon mak pakai public phone...dahla cakap x sampai 30 saat pon, abesla dier telan dwet tu dan berakhirla riwayat dwet upah kitorg, balik kena marah ngan mak sbb membazir...tu la eksaited sgt nk bgtau mak yg kuih da abes jual .

Sekadar gambar Hiasan. Bukan karipap yg mak aku wat. Karipap sesat namenyer :D

Naik skolah menengah aku jadik budak yg super duper pendiam. Maybe sbb dah tau malu kowt...tp diam aku ni x mendadak sgt kot sbb masa darjah 5-6 rasenyer aku da start x byk ckp. mungkin gak de kena ngena ngan hobi aku yg suker membaca..ye lah kan, xkan aku nk bercakap sambil membaca lak, itu namanye budak taska baru nk belajar mengeja.

Masa ni meniaga tetap meniaga. Siap bawak g skolah lagi..keropok la kerepek la..mmg mak bapak aku dah bekalkn kami adk beradik ngan mknn utk dijual.. kire dah macam kantin bergerak la aku ni. Sebab kitorg bkn org senang, ade je peluang wat dwet mmg kitorg sapu. Xtvt ni berterusan sampai aku abes skola menengah. Giler x giler aku punyer motivasi nk pegi skola bkn sbb nk lulus peksa ke hape tp sbb nk dpt komisen hasil jualan kuih karipap ngan nasik lemak. Memang seswai la ngan kaki ponteng cam aku ni. Kurang sket aku ponteng bile da meniaga ni. Dahla hari2 kena bgn awl giler sbb kena tlg mak aku goreng kuih. Memang keje2 sumer dah siap bahagi2. Mak ngan Ain prepare nasik lemak ngan kuih muih, Abah tolong bungkus nasik lemak dan aku goreng menggoreng ngan ape2 keje yg patut. Kire aku ni cam Tugas2 Khas la (tengok, parents aku dah dedahkan kitorg ngan kerja2 berpasukan :D) Pukul 4 pagi kat umah aku mmg dah meriah la mase tu. Pendek kata masa aku mmg sebuk la sampai xde mase nk bercinta hahahaha (boooo, Lat penipu!)

Dengan keputusan PMR 5A aku ngan gamblenye x mntk mane2 sekolah asrama...sebabnye aku tanak berpisah ngan tv! aku mmg addict citer2 cine (okeh, skang dah tau mase aku byk dihbskan kat mane =.=' ). Ckp je citer cine tv bape sumer aku hafal time siaran dier. Dah mase tu pelakon cina Malaysia sama naik ngan pelakon Hong Kong, mmg berlambakan la citer cine kat Tv. Siap berangan agi nk kawen ngan org cina...pergh, giler ah. Memang fanatik giler aku ngan artis cine mase tu. Yg paling minat sekali tu Nicholas Tse la. Siap beli Kaset2, Poster, VCD, DVD bagai...Majalah2 ciner tu lao ade gambar dier, sume aku borong walau x paham satu kejadah pon. Dah tu, korang tanye la kawan2 aku, yg mane tau tu siap tepon umah agi lao de rancangan Tv melibatkan Nicholas Tse...Siap guntingkan keratan akhbar utk aku lagi tu =)

Inilah dier mamat yg berjaya merabakkan poket n merobek atiku...uwekkk


Masa umur aku 16 thn, aku da start keje kat fast-food. Saje suke2, nk abeskan cuti akhir thn yg 2 bln lebih tu (cuti 2 bln je...dier jadik 2 bln lebih sbb aku ponteng) Dapatla dwet ngan kenalan baru. Yg x boleh bla nyer, mase interview keje, manager tu tanya : "awak boleh keje mase raye x?" pastu kitorg due beradik jawabla " boleh, ape pulak x bolehnye" tp lagi seminggu nk raya, kitorg anta surat mntk cuti atas alasan kitorg bwh umur and parents x bg keje mase raye hohoho, sabo je la kata manager tersebut. Urm, bile pikir2 balik, mane pegi ha sumer dwet2 gaji aku ye? *terpandang rak komik-terdiam sejenak* okeh, aku dah tau mane dwet2 tu sumer pegi hehhehehe

Yes, i used to work at this kind of environment...oh rindu kat deluxe burger with cheese...sumer staff tau tu fav food aku =)



*bunyi perut*~halamak lapo la plak


Disebabkan sifat pemalas nk mampus aku mase nk SPM, result aku so-so je...dpt 1A je...huhuhu yg len sume kredit , adoyai...tu la mase cikgu mengajo kat depan kitorg wat karangan berantai. Siap parody citer Kindaichi lagi tu.

Dengan result x seberapa tu, aku pun masuk la IPTS...dan kat sini la aku rase life aku bermula. Tempat aku mengenal kehidupan, mengenal erti persahabatan, mengenal roommate psychopath yg x boleh nk ckp giler dier camne! dan macam2 lagilah pengertian yg x dapat aku ungkapkan ngan kata2 mahupun lirikan mata hahahaha.

TBC~next season (d greatest season ever...at least, for me)



4 comments: